mandag 18. oktober 2010

Middagsmat..

Å finne på noe og spise til middag hver eneste dag, 365 dager i året, år etter år er ikke enkelt syns jeg!! Vi er heller ikke flinke til å planlegge dagen i forveien, åpner som regel skapene når vi kommer hjem og så finner vi ett eller annet å lage.. Heldigvis kan vi ta noen lettvinte løsninger i blant å spise på kroa til stefaren min. Men jeg føler at jeg lager det samme opp igjen og opp igjen hele tida. Nå har vi blitt veldig bevisst på det og prøver å være flinke til og variere. Men det er ikke alltid like greit.. Innimellom vil ungene gjerne ha pannekaker, jeg har aldri vært vant med det til middag og syns vel heller egentlig ikke at det er en middagsrett. I tillegg står jeg og steker i evigheter. Så når vi hadde det nå sist gang, sa jeg klart i fra at pannekaker blir det lenge i mellom hver gang! Det finnes virkelig såå mange bedre middagstips enn det!! I dag har vi hatt hjemmelaget pølsepizza, ungene fikk hver sin lille pizza og de spiste så godt :) Vi har snakket om å lage oss en ukeplan for å få litt variasjon. Satser på at det kommer med tid og stunder!! I går bakte jeg brød og det ble stor suksess. Ungene elsket det, så det blir nok til at jeg lager mer av det i forskjellig varianter. Kjempe enkel oppskrift var det også :)






Hvordan er det hos dere? Har dere ukeplan? Går den samme middagen igjen og igjen? Eller er dere flinke til å variere? Tar gjerne i mot tips :)

(Foto: aperitif.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)