mandag 6. desember 2010

Den sjette dagen i desember

Så var helgen og førjulskosen i Tønsberg over. Det var noen fine dager og jeg kunne gjerne tenke meg og gjøre det til tradisjon. Det var godt med et lite avbrekk fra alt! Innimellom skulle jeg ønske jeg kunne bo der i en periode.. Jeg savner bylivet litt, det å ha alt lett tilgjengelig rundt seg og man bare kan gå dit man skal. Selvfølgelig har livet på landet også mange positive sider :) I går var vi på Jul med Gråtass før vi vendte nesen hjem. Ungene koste seg og Christian fulgte med som et tent lys hele tiden og etterpå fikk vi hilse på skuespillerene og Gråtass.



Jeg synes liksom ikke jeg får helt juleånden over meg i år. Vanligvis har jeg pyntet og satt frem mesteparten til advent eller 1. desember. Men nå kommer jeg liksom aldri i gang.. Greit at vi bare skriver 6. desember, men for meg er det desember som er julemånden og jeg har lyst til å kose meg med all den fine pynten og nisse da. For når januar kommer da skal jula bort!! Litt klarte jeg å få tatt frem i kveld... Jeg lar meg jo lett påvirke av blogglandia, så jeg måtte også lage mitt eget granbar-i-trappa innslag! Jeg ble kjempe fornøyd med resulatet :)



I dag har mamma og J 5års bryllupsdag. Mamma skulle bare komme opp hit med noe etter jobb, men det endte med at stefar tok med middag hit så vi spiste sammen alle sammen. Mormor også! Det var kjempe koselig. Etterpå hadde vi pepperkaker og kaffe :) Vi hadde kjøpt gavekort til dem på et spistested de ofte er på i Tønsberg og gaven ble godt mottatt :) Mamma har vært til Gol i dag og hentet bunadene til ungene. Victoria sin skulle sys ut maks, men for et pris.. 2200kr! Ikke ble jeg helt fornøyd heller, for den er fremdeles nesten litt snau. Så det hadde vært like greit å lagt de pengene i ny bunad.. Men, men! Vi har allerede sett ut en vi skal ha og den håper vi da holder frem til hun blir konfirmert. Den er maken til mamma sin og den er rålekker..
Må bare legge ut et bilde fra bryllupsdagen deres for 5 års siden. Her var lille Victoria 8mnd og brudepike :)

Med ønsker om en flott uke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)