søndag 18. april 2010

Kaos i rekkene..

Da sitter jeg på kontoret mitt, deilig å endelig ha det ferdig!! Nettet fungerte med en gang, var litt spent siden vi har flyttet mottakeren en del. Samtidig blir vel dette enda et rom man fyller opp med saker og ting.. Hvordan skal man holde orden egentlig? Jeg syns det blir rot uansett hvor mye jeg rydder og rydder, det tar liksom aldri slutt!! Men da har man kanskje for mange ting, eller er jeg bare veldig dårlig til å organisere og tenke praktisk? Se bare på walk-in-closete vårt, det er stappfullt. Vi trodde det var bygd så kjekt og praktisk, men det er jo fullt før vi får sukk for oss. Jeg tror en mulig grunn der er for mye klær og ikke dårlig organisering. I tillegg til våre klær, har vi vinter/sommer jakker til oss og ungene der, ungene sine "henge"-klær er der. Vi har også en høy Billy hylle full av sko, kunne sikkert hatt en til. Når den ene boden blir klar tror jeg vi skal få lagd et heng der inne, hvor vi kan henge alle sånne sesongklær og kanskje sko også. Jeg hater rot og jeg hater å ikke ha orden på ting. Men det sier seg selv at det blir litt skjev fordeling med tre som roter og en som rydder ;)

Jeg rydder og rydder, men det blir aldri helt strøkent. Jeg fatter ikke hvordan folk får det til. Uansett hvor mye jeg rydder, så er det alltid ett eller annet som gjør at det ikke blir helt bra. Hvis alle rom hadde vært gjort i stand og alt hadde fått sin plass, kanskje det hadde vært håp da? Eller ville det vært ett eller annet da også? Mest sannsynlig..

Foto: julianinterior.com

Det er jo også så mye klær etter ungene og jeg skulle så gjerne bli kvitt litt. Men det har ikke vært så mange å kvitte seg med det til. Kanskje det løsner litt nå? ;) Har fått solgt litt etter Victoria og litt etter Christian og enda er det MYYYYE igjen, så jeg håper interessen melder seg etterhvert! Men hvor interessert er folk egentlig i å kjøpe brukte klær, når barneklær er så billig og tilgjengelig som det er? Jeg håper veldig at jeg kan få solgt mer, en del skal jeg ta vare på også. Men jeg kan ikke sitte på de mengdene jeg har nå. Ikke minst sko.. Tviler vel på at noen vil kjøpe det, men jeg klarer liksom ikke kaste de heller. Så jeg har tatt vare på alle skoene Victoria har hatt (og Christian) og med en mor som har skodilla, så sier det seg selv at det blir noen stabler med sko.. Men nå er det faktisk kjøpestopp, bortsett fra ting de faktisk MÅ ha. Nå skal det heller bli litt til meg selv. Ungene har det de trenger og mer til.. Etter et halvt år i terapi, så er det endelig JEG som står i fokus!

Ha en flott uke med de du er glad i, og vis at du bryr deg :)

4 kommentarer:

  1. Hei på deg Hege,

    Du er altfor streng med deg selv:-) Du har det så fint og ryddig og er et forbilde for alle oss andre som ikke klarer å ha det så ryddig. Husk at huset er til for å leve i, og ikke bare se fint ut.

    Stor klem fra Randi

    SvarSlett
  2. PS. For et nydelig bilde du har lagt inn. Er det fra bedet ditt? Blinkskudd i såfall med sommerfuglen du har fått med! Klem Randi

    SvarSlett
  3. Høres velkjent ut med den ryddingen, ja. Vi har jo bare 70 kvm, så da er det ikke så rart at det fylles opp og må ryddes ofte. Men jeg opplever igjen og igjen at trikset er gode systemer, og at absolutt alt må ha en fast plass. Og så må vi hamstre-jenter lære oss at vi ikke kan spare på hver eneste lille ting som KANSKJE blir nyttig om noen år... ;)

    SvarSlett
  4. Hehe, du sier noe, Linn! Jeg vil så gjerne at alt skal ha fast plass, men tror det gjenstår litt organisering der. Jeg prøver! ;)

    Randi: Jeg føler ikke at det er så veldig ryddig her, men bare alle rom er klare og alt kan få sin plass da håper jeg det blir mer orden her :) Bildet er fra bedet mitt ja, sommerfuglen var skikkelig fotomodell. Den fløy rundt og satte seg på alle blomstene, så jeg fikk tatt mange bilder :)

    SvarSlett

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)