tirsdag 16. mars 2010

Å planlegge..

Jeg elsker å planlegge! Jeg må ha ting å se frem til, har jeg ikke det blir livet mitt stusselig. Jeg starter planleggingen av julegaveinnkjøp i august/september, kanskje før. Så fort vi ha kommet over til et nytt år, starter planleggingen av bursdagsfeiringene i april. Alle bursdagsgaveinnkjøpene gjennom hele året, planlegges jevnt og trutt-hvertfall en til to måneder i forveien. Jeg liker veldig å ha ting å se frem mot. Jeg syns hverdagen består av så mye rutiner, kjas og mas at all planleggingen blir mitt "fristed". Det har vel også noe med den perfeksjonisten jeg er.. Heldigvis er bestevenninnen min likedan, så vi kan planlegge ting noen måneder i forveien. Vi har noen turer planlagt uten barn på forsommeren og i sommer, og sommeren 2012 satser vi på å ta med liten og stor til USA. Det gleder jeg meg VELDIG til. Ser shopping blinke langt foran der i det fjerne! *hehe*


Ellers har mannen og jeg bråbestemt oss for en familietur i september. Det gleder vi oss til, det blir koselig :) Mannen sa det seneste i dag at skulle ønske vi kunne reise litt mer med ungene, men han har vært så opptatt med hus og bygging at det har nesten bare vært det som har blitt prioritert. Kanskje det blir anderledes nå. Jeg syns det er viktig å reise og oppleve litt. Jeg har vokst opp i Nord-Norge, USA og Canada, vært i Karibien, mange ganger i Syden og jeg merker det har preget meg. Samtidig som jeg er veldig rolig, higer jeg etter å komme tilbake til flere av disse stedene. Hvis noen hadde sagt jeg kunne flytte tilbake til Canada i morgen, hadde jeg pakket og reist!! Victoria har vært tre ganger i Syden før hun var 3 1/2år og hun storkoser seg og lurer alltid på når vi skal tilbake. Christian har vært der en gang. Og flere ganger blir det nok. Jeg syns det er greit at ungene ser at verden dreier seg om mer en bare den lille delen de ser hver dag, det har de godt av!!


BON VOYAGE :)

1 kommentar:

  1. Å det er godt å ha noe å se frem til. Vi skal på tur til Frankrike i 12 dager i juni - har blitt skikkelig frankofil etter å ha vært i huset arbeidsgiveren min kjøpte til oss ansatte 3 ganger siden aug 2008, og skal tilbake i juni :) Elsker å reise, og helt enig med deg om Canada! Kunne ha bodd der, men min mann sa nei takk til jobb der flere ganger. Han trodde ikke jeg ville like det!!!
    Vel, ha en fortsatt flott uke :)

    Klem, Mette

    SvarSlett

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)