mandag 15. august 2011

Mat må`n ha..

Jeg syns det er så vanskelig å finne på middagsmat.. Vi går igjen i det samme hele tiden og det er så kjedelig. Det er også veldig lettvint å stoppe på kroa til stefar, etter jobb og barnehage og finne seg ferdig middag der. Som regel tar jeg en titt i kjøleskapet og fryseren når vi kommer hjem og så finner jeg på ett eller annet der og da å lage. Veldig ofte de samme! Jeg prøver nå og bli bedre, jeg prøver og planlegge litt og jeg skal surfe litt på nettet og se om det finnes noe annet å lage enn kjøttkaker, pizza og taco. Egentlig burde jeg sette opp en ukesplan, det er målet mitt nå. Men så er det å komme i gang da! Men kanskje jeg finner inspirasjon på noe nettsteder, det må da være noen av de. Maten må være enkel og lage, uten for mye dilldall. Jeg synes Matprat hadde mange fine tips.

Foto: Matprat.no

Hva gjør dere - er dere flinke til å variere? Setter dere opp ukesmenyer? Jeg tar gjerne i mot tips :)

Nå er veslesnuppa med mimmi og stefar til Tønsberg, vi nærmer oss skolestart nå og vi er så spente alle mann. En ny epoke starter torsdag kl. 8.30! Spennende!!!

1 kommentar:

  1. Hei, helt enig. Det er både kjedelig og vanskelig med hverdagsmiddager. Jeg pleier å sjekke Trines matblogg, om ikke hver dag så nokså ofte. Ellers går det ofte i mye av det samme her også. Ser at vi nå spiser annerledes enn vi gjorde for noen år siden, dvs andre retter. Jeg forandrer litt, og litt og så er det plutselig helt annerledes. Prøver i alle fall å spise sunt og variere!
    Klem, Mette

    SvarSlett

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)