torsdag 25. august 2011

Mange tanker...

Det er stadig overfylt av tanker, idèer og planlegging i hodet mitt.. Jeg har mange meninger og mye å si om det meste. Nå merker jeg at jeg er lei. Jeg er lei av å føle meg utilstrekkelig på jobb, hjemme og rett og slett generelt i livet. Det er slitsomt å aldri føle seg bra nok! Det er så mye som bygger oppunder de følelsene. Sånt er ikke holdbart i lengden. Dessverre er det ikke så mange som skjønner det. Jeg føler at alt jeg starter på eller gjør er middelmådig..

Blogglysten er helt borte. Blogglandia er overfylt av de lekreste blogger med vakre bilder, vakre husting, vakre pynteting, vakre kaketing, vakre barn og vakker idyll. Og ikke minst ørtogførti følger og lesere. Jeg er fullstendig klar over at de siste setningene der oser av misunnelse, kanskje er jeg det? Men igjen -det gjenspeiler seg i det jeg skrev over her; at jeg alltid føler at det jeg gjør er så middelmådig og aldri bra nok. Det har vel kanskje også noe med at jeg er perfeksjonist til tusen.. Samtidig begynner jeg vel å bli såpass voksen, at jeg innser at det koster mer enn det smaker... Å være perfeksjonist altså!


2 kommentarer:

  1. Begynte å skrive, men det ble så langt..... Du er bra nok som du er, alle er ikke like. Det du gjør er bra nok så lenge det ikke går ut over andre. Stol på det du gjør, gjør det du vil og kan og ikke bry deg om andre. Sånn må det bare bli, vi kan ikke overgå oss selv. Det har jeg innsett - og jeg er perfeksjonist, men har svelget en god del kameler gjennom årene ;) Vet ikke om dette hjelper noe, håper det.
    Stor klem, Mette

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselige ord, Mette :) Det setter jeg veldig stor pris på og jeg skal prøve å ta det innover meg :)

    Riktig god helg!

    Mange klemmer tilbake

    SvarSlett

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)