fredag 3. februar 2012

En menneskerett?

Når man har en del ekstra kilo sånn som meg, er det fort for andre å tro at det kanskje skjuler seg mer enn noen ekstra kilo på magen. Men gir det dem en rett til å ta på magen og se på meg med spørrende øyne å si "Er du..?" De ville aldri gjort noe sånt på de som er tynne.. Sånt irriterer meg! Det er vondt nok å være tjukk, om ikke hvermannsen skal ta på magen min og spørre om jeg er gravid.. Det ville aldri falt meg inn å gjøre noe sånt. Da kan man heller gå litt rundt grøten og spørre på en helt annen måte, f.eks om vi har lyst på flere barn etterhvert e.l. Jeg blir like flau hver gang noen tar på magen min og spør. For det gjør at jeg bare føler meg enda dummere som ikke klarer å følge nåtidens kroppsideal.

Men nå skal jeg la være og bare klage på bloggen min ;) Det er straks helg og det er deilig, Vi skal bare slappe av og kose oss med familien. Pappa fylte år på onsdag og det skal feires på søndag. Været er strålende, selvom det er en smule kaldt. Vi ser hvertfall endelig sola litt igjen og det er godt. Nå har det vært mye gråvær med snø, så da får vi heller tåle at det er litt kaldt men med sol :)

Ha en riktig god helg og gjør noe som gjør deg glad!

2 kommentarer:

  1. Hei :)

    Bare innom for å gi deg en elektronisk klem!
    Ikke bry deg om hva folk sier og gjør :) Opplevde mye av det samme før og til slutt måtte jeg heve meg over det og heller "fleipe" bort kommentarene.... "neida - ingen baby, bare mye pølser" eller lignende :) Fleiper du sånn et par ganger vil folk til slutt skjønne poenget og heller føle seg smådumme for å ta seg friheter ;)

    Ha en flott helg med familien din:)

    SvarSlett
  2. Hei, ingen direkte kommentar til teksten din, men jeg ville bare si vær deg selv og ikke ta deg nær av slikt. Det er sjelden vondt ment. Det er de selv som blir flaue når det viser seg at det ikke er riktig...
    Ønsker deg og dine en riktig flott helg, og kos deg så mye.

    Klem, Mette

    SvarSlett

Det hadde vært veldig hyggelig om du ville legge igjen en hilsen hos meg. Det setter jeg stor pris på! :)